Rafinované a propracované řešení osvětlení pro maloobchodní prodejce módy Mexx

Holandsko, Evropa, 2012

Oblast použití: Prodejny

Podoblast použití: Butiky

Technologie: Elektronické ovládací zařízení, vysoce výkonné výbojky


V kostce:

  • Rafinovaný a přizpůsobitelný koncept osvětlení pro sortiment módy
  • Dokonalá kombinace bodových světel, svítidel, žárovek a elektronických ovládacích zařízení
  • Rychlá návratnost investice – centrální úspora ve výši až 25 %
  • Úspora nákladů díky energetické účinnosti a dlouhé životnosti
  • Až 10% nárůst světelného toku

Výzva: Vytvořit kosmopolitní styl

Mezinárodní lifestylová společnost Mexx prodává oblečení a doplňky pro muže, ženy, teenagery a děti ve více než 65 zemích na celém světě. Značka je symbolem optimismu, nezávislosti a inspirace a „joie de vivre“ (radosti ze života), což jsou hodnoty, které se odrážejí v ležérním městském sortimentu společnosti. Před několika lety Mexx rozšířil svůj sortiment o módu využitelnou v oblasti obchodu a následkem toho začal upravovat i vzhled a osvětlení částí svých prodejen. V souladu s tím, že toto oblečení vypadá a působí formálně, se firma rozhodla pro konzervativnější vzhled, kdy kombinovala autentické bílé dřevěné stropní lišty se stěnami se světlým starožitným nábytkem, jejichž pomocí chtěla dosáhnout elegantní, ale přesto kosmopolitní atmosféry. Aby tento vzhled dovedla k dokonalosti, chtěla perfektní pojetí osvětlení – takové, jež by odráželo moderní eleganci nového sortimentu Mexx, dalo zákazníkům příjemný pocit pohody a vykreslilo oblečení v nejlepším možném světle. To znamenalo dosáhnout správné rovnováhy mezi celkovým osvětlením a osvětlením akcentovým.


Řešení: Trefou do černého bylo flexibilní osvětlení

Své první prodejny společnost Mexx otevřela na jaře 2012 v Amsterdamu a Den Boschi v Holandsku. Prodejna Den Bosch se nachází ve starém kině. Zde návrháři na konce sloupů nainstalovali uplight svítidla Cyl Vario osazená LED žárovkami OSRAM od LEDVANCE, jimiž nasvítili strop. Nainstalováno bylo také velké množství flexibilních bodovek, aby bylo zaručeno, že oblečení bude mít ideální nasvětlení z každého úhlu. Tým, který měl osvětlení na starosti, zvolil černý plášť, neboť chtěl v pánském oddělení dosáhnout střízlivé atmosféry, v dámském zase přívětivější a příjemnější bílou. Každé svítidlo bylo osazeno metalhalidovým svítidlem OSRAM HCI POWERBALL Plus od LEDVANCE, které má výkon 35 W a teplé světlo se širokým rozložením (WDL 930). Jasné světlo a výtečné podání barev (Ra ≥ 90) nejlépe vystihuje struktury a jemné barevné nuance, obzvláště pak červené barvy a pleťové tóny. V amsterdamské prodejně Mexx se v pojetí osvětlení uplatňuje kombinace 278 bodových světel s elektronickým ovládacím zařízením OSRAM POWERTRONIC PTi 35, což přináší maximální energetickou účinnost.


Přínosy: Energeticky úsporné řešení vytváří dokonalou atmosféru

Toto účinné, flexibilní a efektní pojetí osvětlení je zárukou, že výrobky společnosti budou vždy středem pozornosti. Kombinuje totiž vysokou účinnost osvětlení s 35W žárovkami a elektronickým ovládacím zařízením (ECG) OSRAM POWERTRONIC PTi 35, jež zvyšuje světelnou účinnost až o 10 % (až na 103 lm/W) a přitom snižuje spotřebu elektřiny. Metalhalidový světelný zdroj POWERBALL Plus a jeho keramický hořák přináší celou řadu výhod, mimo jiné pak průměrnou životnost 15 000 hodin a pouze malý pokles světelného toku. Například i po 12 000 hodinách provozu tento světelný zdroj stále poskytuje zhruba 80 % svého původního jasu.

Společnost Mexx má v úmyslu nainstalovat bodová světla, světelné zdroje POWERBALL Plus HCI a ovládací zařízení POWERTRONIC PTi 35 ve všech svých prodejnách, a to včetně těch nových v Bonnu (Německo), Gentu (Belgie), Vídni (Rakousko), Petrohradu (Rusko) a Montrealu (Kanada). Metropolitní koncept se svým dramatickým pojetím osvětlení slavil ohromný úspěch, přičemž prodeje vzrostly o 25 %.